.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جنگل‌هاي گيلان هم دچار آتش‌سوزي شدند

وزش بادهاي گرم موسمي و فصلي موجب آتش‌سوزي در سطح زيادي از جنگل‌هاي گيلان شده است.

وزش بادهاي گرم كه از شب گذشته آغاز شده و همچنان تا به امروز ادامه دارد، موجب آتش‌سوزي در جنگل‌هاي گيلان به‌ ويژه مناطق صعب‌العبور استان شده است.

مديرعامل حمعيت هلال احمر گيلان عصر امروز در جريان آتش‌سوزي جنگل فومن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اعزام نيروهاي امداد و نجات اين جمعيت به جنگل‌هاي استان خبر داد.

جمشيد محمدي اظهار داشت: در پي وزش بادهاي گرم در سطح استان و اعلام وقوع آتش‌سوزي در جنگل‌هاي شهرستان‌هاي سياهكل، رودبار، املش و فومن، بلافاصله چهار تيم 32 نفره از امدادگران جمعيت هلال احمر به محل‌هاي مذكور اعزام شدند و پس از ارزيابي اوليه اقدام به مهار آتش كردند.

وي با بيان اينكه تا‌كنون آتش‌سوزي در جنگل‌هاي شليشه املش و روستاي آليان فومن مهار شده است، تصريح كرد: مهار آتش در مناطق لونك سياهكل و درفك رودبار با توجه به صعب‌العبور بودن مناطق در حال انجام است.

مدير‌عامل جمعيت هلال احمر گيلان افزود: با ادامه وزش بادهاي گرم در استان و تا عادي شدن شرايط، امدادگران جمعيت هلال احمر در سراسر استان به حالت آماده‌باش هستند.

وي از شهروندان استاني و مسافران خواست تا با توجه به وزش باد از روشن كردن آتش در فضاي باز و مناطق جنگلي جدا خودداري كنند.

محمدي افزود: مردم بايد در صورت روشن كردن آتش قبل از ترك محل نسبت به خاموش شدن آتش اطمينان حاصل كنند و در صورت رؤيت آتش در مناطق جنگلي با سازمان‌هاي مربوطه تماس بگيرند.

فرمانده يگان حفاظت از منابع طبيعي گيلان نيز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هر ساله در فصل پاييز با توجه به شرايط جوي و وزش بادهاي گرم شاهد حريق‌هاي متعدد در سطح جنگل‌هاي استان هستيم.

اصغر اكبري افزود: امسال در فصل پاييز با توجه به كاهش رطوبت هوا و افزايش دما حريق‌هاي سطحي در استان رخ داد و مأموران از آنجا كه در آمادگي كامل به‌ سر مي‌برند سريعاً نسبت به مهار آتش اقدام كردند.

وي با بيان اينكه آتش‌سوزي جنگل‌هاي گيلان در چهار منطقه بيشترين مورد حريق را داشته است، بيان داشت: سياهكل، شفت، رودبار و املش از مناطقي هستند كه بيشترين آتش‌سوزي جنگل‌ها را دارند.

فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي گيلان ادامه داد: با توجه به صعب‌العبور بودن مسير مناطق مذكور حريق توسعه پيدا كرد ولي نيروهاي يگان، مردم و بسيج براي مهار آتش به‌ موقع اقدام كردند.

وي با اشاره به اينكه ادامه وزش بادهاي گرم احتمال تداوم آتش‌سوزي را بيشتر مي‌كند، از مردم و مسافران خواست تا در پارك‌هاي جنگلي و نقاط جنگلي گيلان آتش روشن نكنند.

همچنين عصر امروز نيز يك منزل به دليل بي‌توجهي و بي‌دقتي صاحب آن در منطقه پل عراق رشت دچار آتش‌سوزي شد كه با حضور به ‌موقع نيروهاي آتش‌نشاني از سرايت آتش به ديگر خانه‌ها جلوگيري به عمل آمد.

صاحب منزل مذكور در مجاورت منزل مسكوني خود اقدام به سوزاندن زباله‌هاي خود كرده بود كه بلافاصله با نخستين وزش باد گرم آتش شعله‌ور شد و خانه صاحبخانه را به كام خود كشيد.

صاحب اين خانه با كمك همسايه‌ها و نيروهاي آتش‌نشاني موفق به خاموش كردن آتشي كه خود به پا كرده بود، شد و در اين حادثه بخشي از خانه او سوخت. /فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.115 seconds.